preskoči na sadržaj
Vijesti iz života škole

Prvo izdanje tjelovježbenog projekta Dođoh, vidjeh, odšetah! uspješno završeno

Sveprisutna pandemija bolesti COVID-19 značajno je stimulirala širenje pandemije tjelesne neaktivnosti neovisno o dobi, spolu ili rasi. (Caputo & Reichert, 2020; Dunton et al., 2020; Kaur et al., 2020; McCarthy et al., 2021).

Ne uzimajući u obzir recentne događaje, već dugi niz godina u Republici Hrvatskoj prisutni su negativni trendovi vezani uz tjelesnu neaktivnost. Podaci nam pokazuju da je čak 35,8% posto Hrvata tjelesno neaktivno, odnosno da ne ispunjava adekvatnu dozu tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta od 30 minuta dnevno. Muškarci su nešto neaktivniji od žena (43,7% muškaraca nije dovoljno aktivno u usporedbi s 30% žena). Posebice je alarmantan podatak koji pokazuje da je u Gradu Zagrebu 94,8% muškaraca od 18 do 34 godine nedovoljno tjelesno aktivno. (Mišigoj-Duraković et al., 2007).

Upravo iz svih prethodno navedenih razloga odlučili smo se potaknuti učenike na usvajanje zdravijih životnih navika, brigu o vlastitom tijelu i stvaranju pozitivnog stava prema tjelovježbi. Po prvi puta u povijesti škole pokrenut je projekt Dođoh, vidjeh, odšetah! – virtualno natjecanje u broju ostvarenih koraka.


Projekt se odvijao u vremenskom razdoblju od 3. do 10. travnja 2021. godine u kojem su učenici trebali ostvariti što veći broj koraka pritom potičući ih na vlastitu kreativnost i domišljatost u postizanju konačnog cilja. Dakle, broj koraka su mogli ostvariti kamo god i kada god ih vlastita inspiracija i radoznalost odvedu!

Sveukupno je na natjecanju prisustvovalo 96 učenika naše škole što je zaista impresivan rezultat uzimajući u obzir otežavajuće okolnosti izvođenja nastave.

Na kraju natjecanja kao najbolje pokazale su se sestre Dora (366667 koraka) i Klara (343580) Letonia – učenice 7.c i 5.a razreda, a kao pratnja na pobjedničkom postolju bila je Klarina prijateljica Bela Pandek (164738 koraka) iz 5.a razreda. Pobjednički trojac postigao je nestvaran rezultat – 874955 prijeđenih koraka u 8 dana trajanja natjecanja, odnosno cca. 673 kilometra! Kada bismo zbrojili taj rezultat, učenice bi mogle pješke doći od Zagreba do najjužnije kopnene točke RH – rta Oštra! Naklon do poda za naše marljive učenice!

Učenice se u kratkom razgovoru s učiteljima TZK izjavile da su od samog početka projekt shvatile izuzetno ozbiljno te su sve svoje hodačke rute pomno planirale. Hodale su po šetnici, šumi, livadi, stanu, na traci za trčanje, a otišle su čak i na planinarenje do svima poznate Lipe uz pratnju roditelja. Ponekad su angažirale i vlastite kućne ljubimce koji su ih vjerno pratili u stopu.

Kao najveći čimbenik podrške istaknule su članove obitelji, a kao uzore su naveli učitelje Tjelesne i zdravstvene kulture. Što reći, osim da nam je srce ispunjeno do kraja!

Bela nam je samouvjereno otkrila da jednog dana želi upisati Kineziološki fakultet i zaista izgleda kao da je u potpunosti predana tome cilju. Neka ova vijest bude obećanje samoj sebi, a mi ćemo sve učiniti da joj pomognemo u ostvarenju toga sna.

Na hodačkom Olimpu u ekipnoj konkurenciji zasjeo je 5.a razred (1024593 koraka), dok veliku trojku zatvara 7.c (706143 koraka ) i 8.b razred (629212 koraka). Teamwork makes the dreamwork!

Pobjedničkom trojcu će do kraja tjedna biti uz pohvalnice uručene nagrade po izboru u kalorijskoj protuvrijednosti koju su utrošile tijekom trajanja izazova, dok tri najbolja razreda imaju slobodnu mogućnost izbora tjelovježbenih zadataka tijekom puna dva sata TZK. Svi učenici koji su sudjelovali u projektu dobivaju prikladnu pohvalnicu kao simboličan znak priznanja za sudjelovanje u projektu.

Svim učenicima koji su sudjelovali u izazovu zahvaljujemo od srca što su podržali projekt Dođoh, vidjeh, odšetah! i čvrsto obećajemo da ćemo iduće godine biti u skladu s krilaticom – Brže, više, jače!

*Konačan poredak učenika u pojedinačnoj i ekipnoj konkurenciji možete pogledati u prilogu ispod objave.*

Reference:

Caputo, E. L., & Reichert, F. F. (2020). Studies of Physical Activity and COVID-19 During the Pandemic: A Scoping Review. Journal of Physical Activity and Health, 17(12), 1275–1284. https://doi.org/10.1123/jpah.2020-0406

Dunton, G. F., Do, B., & Wang, S. D. (2020). Early effects of the COVID-19 pandemic on physical activity and sedentary behavior in children living in the U.S. BMC Public Health, 20(1), 1351. https://doi.org/10.1186/s12889-020-09429-3

Kaur, H., Singh, T., Arya, Y. K., & Mittal, S. (2020). Physical Fitness and Exercise During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Enquiry. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.590172

McCarthy, H., Potts, H. W. W., & Fisher, A. (2021). Physical Activity Behavior Before, During, and After COVID-19 Restrictions: Longitudinal Smartphone-Tracking Study of Adults in the United Kingdom. Journal of Medical Internet Research, 23(2), e23701. https://doi.org/10.2196/23701

Mišigoj-Duraković, M., Heimer, S., Gredelj, M., Heimer, Ž., & Sorić, M. (2007). Tjelesna neaktivost u Republici Hrvatskoj. Acta medica Croatica, 61(3), 253–258.


Priloženi dokumenti:
Do_oh,_vidjeh,_odsetah!_-_zavrsni_poredak.xlsx (74.61 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: ŽELJKA Martan Buhin   datum: 27. 4. 2021.

Tražilica

Kalendar
« Lipanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisne poveznice
e-dnevnik

Obrazovne poveznice

Časopisi

Škole prijatelji

Dnevni tisak

Ostale poveznice





preskoči na navigaciju